sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

← Nieuwsoverzicht vierdaagsefeesten-nijmegen

De site voor het grootste festival van Nederland is live!

Sinds dit jaar zijn wij officieel partner van de Vierdaagsefeesten. Wij maakten de website voor dit festival met anderhalf miljoen bezoekers. Je kan je voorstellen dat dit een gave klus is. Hieronder lees je een interview dat zij bij ons na afloop hebben afgenomen.

Vierdaagsefeesten van…



TakeTwo Merkidentiteit.
Dit team van professionals is verantwoordelijk voor al het goede dat de nieuwe website van Vierdaagsefeesten teweeg gaat brengen. Creative director Mike Nicolaassen, art director Bram Kainama en grafisch vormgeefster Inge Maassen vertellen over de wedergeboorte van hun creatieve kindje:Bestanden selecteren vierdaagsefeesten.nl


TakeTwo is sinds dit jaar officieel partner van Vierdaagsefeesten; gefeliciteerd!
Mike: “Dankjewel! Als rasechte Nijmegenaar is het natuurlijk een bijzonder grote eer om partner te zijn van zo’n enorm evenement. De wereld is die week van Nijmegen. Al zolang ik me kan heugen bezoek ik Vierdaagsefeesten. Ik herinner me het spektakel van het vuurwerk kijken als klein jongetje met papa en mama. En de feestvreugde die ik jaren later met vrienden beleefde tijdens de avonden stappen bij het Valkhof Festival.”


En dan ben je opeens met je collega’s de nieuwe website aan het creëren! Hoe tof is dat?
Inge: “Inderdaad. Ook als je zegt dat je voor Vierdaagsefeesten werkt, geeft dat vaak een ‘wow-effect’. Het is een heel zichtbare klant omdat iedereen het feest kent. We werken ook voor andere grote organisaties die zich in een nichemarkt bevinden en hierdoor minder bekend zijn bij het grote publiek.”
Bram: “Inmiddels werken we zo’n vijf jaar samen met Vierdaagsefeesten. Het vernieuwen van de website was een gave klus. Op het moment dat je aan de slag gaat telt nog maar één ding en dat is alles uit de kast halen om een zo goed mogelijk eindproduct neer te zetten. Eerst hebben we een strategisch plan gemaakt, en daarna zijn we grafisch en technisch aan de slag gegaan. In juni 2015 zijn we gestart met de eerste brainstormsessies en sinds vorige maand is de website live.”


vierdaagsefeesten-nijmegen-browserWat is er belangrijk voor een website voor Vierdaagsefeesten? 
Inge: “Het is belangrijk dat het ontwerp eenvoudig en overzichtelijk is. Vierdaagsefeesten heeft namelijk een erg brede doelgroep, van 0 tot 88 jaar. Het was onze taak om ervoor te zorgen dat iedereen makkelijk zijn weg kan vinden op de website. En als je het mij vraagt is dat gelukt! Om online een schijntje van het Vierdaagsefeestengevoel te kunnen beleven, is het idee ontstaan voor de video op de homepage. Dat is natuurlijk een bijzondere binnenkomer.”
Mike: “Wij proberen als bureau altijd tussen de zender en ontvanger van de communicatieboodschap in te staan. Organisaties willen vaak maar al te graag van alles vertellen op hun website zonder zich af te vragen of de gebruiker wel op al die info zit te wachten. We hebben gezorgd voor een zo goed mogelijke wisselwerking, zodat mensen in een kort tijdsbestek met de juiste beleving door de website heen worden geleid.”


De waalkade tijdens de vierdaagsefeesten. Foto: Mathijs Hanenkamp

De waalkade tijdens de vierdaagsefeesten. Foto: Mathijs Hanenkamp


Wat is een grote verbetering ten opzichte van de oude website? 
Mike: “Er zijn veel meer mogelijkheden. Nieuw is bijvoorbeeld dat de website offline beschikbaar is, en dat is tijdens Vierdaagsefeesten erg handig. Als je door het centrum van Nijmegen loopt en je smartphone heeft geen internetverbinding dan kun je tóch de website openen en het programma bekijken.”


Hoe belangrijk is Vierdaagsefeesten voor jullie persoonlijk?
Bram:“Ik kom uit Nijmegen en ben een trouwe bezoeker van Vierdaagsefeesten. Ik blijf er ook echt voor thuis; de vakantie wordt er braaf omheen gepland. Het is natuurlijk super om vanuit je werk een steentje bij te dragen aan zo’n groot feest. Ik ben er heel trots op dat wij als bureau voor Vierdaagsefeesten mogen werken.”


En knallen jullie op Vierdaagsefeesten zelf net zo hard als op de werkvloer? 
Mike:“Jazeker, we gaan elk jaar met zijn allen op pad. Toen we nog vanuit ons oude kantoorpand nabij de St. Annastraat werkten, zaten we er zelfs middenin! Ook dit jaar zijn we met ons team zeker in de binnenstad te vinden.”


← Nieuwsoverzicht