sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

← Nieuwsoverzicht Canon prejudicing campaign

Prejudice, shame of all nations

“When you hold preconceived thought and beliefs this can manifest itself in sometimes ugly ways and at the very least can skew your judgement. I think at some stage in our lives we have all been guilty of holding unjust prejudices against people for no particular reason other than something we have been told about them. That’s exactly what this experiment is all about.”

 

Deze video zet je aan het denken

Zes fotografen kregen van Canon Australia de opdracht om dezelfde persoon in beeld te brengen maar elk van hen kreeg een ander achtergrondverhaal over hem te horen voordat ze kennis met hem maakten. Zo werd de man bij de ene fotograaf geïntroduceerd als selfmade-millionaire en bij de ander als ex-gedetineerde. Gigantische verschillen dus.

Plot twist: stiekem is de beste man geen van dit alles. Of al die verschillende verhalen van invloed zijn op de uiteindelijke foto’s? Dat check je hier.

 

Laat je niet leiden door vooroordelen – blijf vragen stellen, luister goed en ga op die manier op zoek naar het ware achterliggende verhaal.

 

Niks nieuws onder de zon, want de band Soulfly beschreef dit in 1998 al in hun track ‘Prejudice’.

 

“Prejudice, shame of all nations.
See a man’s face but you can’t see his heart
Don’t even know him but you tear him apart
Them kind of things, they’re just killing off the Earth.”


← Nieuwsoverzicht