sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Unie van Waterschappen



De vraag

Wat doe je als je meer lijn in je merk wil aanbrengen? Als je behoefte hebt aan een uniforme uitstraling zonder dat het beeldmerk essentieel veranderd wordt? TakeTwo nam de uitdaging aan om op basis van het bestaande logo een herkenbare en samenhangende visuele identiteit te creëren.

Vastleggen in een huisstijlhandboek

Het vastleggen en waarborgen van de hernieuwde visuele identiteit was een essentieel onderdeel van de opdracht. De huisstijlelementen zijn wezenlijk uitgebreid én zorgvuldig gedocumenteerd in een gedetailleerd huisstijlhandboek.

Het verhaal

De Waterschappen. Heb ik vroeger niet op school geleerd wat ze precies doen? Volgens mij iets met dijken ofzo. En ik krijg elke paar jaar een envelop om mijn stem uit te brengen. Die gaat meestal meteen de prullenbak in. Maar ze doen zoveel! En wat ze doen raakt ons eigenlijk allemaal, elke dag! Want wist je dat de Waterschappen het natuurwater schoon houden door gevaarlijke algen eruit te halen? Dan maak je tijdens het vissen tenminste nog kans om er daadwerkelijk één aan de haak te slaan.

We fotografeerde deze vriendelijk meneer in zijn kelder samen met zijn grootse hobby.

We fotografeerde deze vriendelijk meneer in zijn kelder samen met zijn grootse hobby.

En met je modeltreintjes spelen in de kelder is een stuk minder leuk als ze twee meter onder water staan. Want dijken verstevigen doen de Waterschappen ook. En wist je dat ze ook de watertoevoer voorzien voor de agrarische sector? Daar sta je niet snel bij stil op het moment dat je een frietje aan het eten bent bij de FEBO. En zo ziet de Unie van Waterschappen het graag: zorgeloze en gelukkige inwoners van ons waterland!

Brochure

In de uitvoering van de middelen werd met name een strak en stijlvol design nagestreefd. Een duidelijke (maar aangepaste) typografie, veel wit met af en toe een volvlak blauw om het design meer ‘eigen’ te maken.

Een omslag die direct herkenbaar is, maar voldoende ruimte laat voor typisch Hollandse taferelen door het gebruik van stijlvolle fotografische elementen.
De binnenkant mag er natuurlijk ook wezen! Dezelfde stijlelementen worden in een andere functie en vorm toegepast, om de herkenbaarheid ook in het binnenwerk te waarborgen.

Iconset

Illustraties zijn een dankbaar middel om complexe ideeën en concepten in één oogopslag over te brengen. Voor de UVW ontwikkelde wij daarom een breed scala aan iconen om diverse boodschappen te framen en content te categoriseren.

uni-van-waterschappen-reclamebureau-001

We ontwikkelde een iconset die te gebruiken is voor verschillende doeleinde. Van web tot print.

uni-van-waterschappen-reclamebureau-002

Webdesign

Hoe het water vloeit in een rivier is een mooie metafoor voor een goed webdesign: de content van de pagina vult zich altijd netjes binnen de kaders van het beeldscherm.

Meer informatie?