sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Sense Magazine



“Ons blad wordt eigenlijk alleen maar minder gelezen. We merken dat er teveel terugkomt uit de bakken, en we willen eigenlijk een opgefriste look”.

De vraag

Met een opgefriste look alleen red je geen blad. Dalende oplagen… In een digitale wereld kan het natuurlijk zijn dat er überhaupt minder mensen je papieren tijdschrift lezen. Meer vragen dan antwoorden. Kortom, tijd voor een make-over.

De oplossing

We adviseerden meteen een stap verder te zetten en te kijken naar:

– wat de lezers missen in het huidige aanbod?
– waar hebben ze behoefte aan?
– welke media gebruiken ze?

Tegelijkertijd begon het onderzoek naar de identiteit van het merk. Sensor bestaat al 20 jaar en is niet meer hetzelfde blad als toen. De redactie is anders, de wereld is anders en de tijd waarin we leven is ook echt anders. Maar wie zijn ze dan, waar staan ze voor. Daarom hebben we een identiteitstraject doorlopen zodat we kernovertuiging, missie, visie, kernwaardes, merkbelofte helder hebben. Ook het merkpersonage hebben we gedefinieerd, zodat de hele redactie eenvoudiger weet vanuit welk perspectief ze artikelen kunnen schrijven. Dit versterkt de merkbeleving bij de lezers. Die weten beter waar ze aan toe zijn en kunnen zich gemakkelijk verbinden aan het merk.

De Naam

De naam Sensor riep een beeld op van hoge nieuwswaarde, altijd op zoek naar nieuwtjes. Een beetje zoals het televisieprogramma Radar. Helaas paste dat niet meer bij waar het blad voor staat. Het blad wil een spiegel zijn voor studenten en medewerkers van de HAN. Het spiegelt voor meer het gevoelsleven. Wat betekent het om te studeren, waar loop je tegenaan, hoe kom je verder. Daarom stelden we de naam Sense voor. Deze straalt precies dat gevoel uit. En het logo is te spiegelen. Je kan het zien schitteren in de spiegels en in de spiegelende print. Maar je kan het zelfs op zijn kop lezen.

Het logo

“We beloven een kijkje in de belevingswereld van de studenten. We leren hen meer over zichzelf. Want ook door over een ander te leren, leer je over jezelf. Doordat studenten zelf meeschrijven en bijdragen aan het blad, de site en andere middelen, gaat de spiegel twee kanten op (een two-way mirror).”
Normaal als je Sense omdraait, lees je geen Sense meer. Het logo is zo ontworpen dat je het ook ondersteboven kunt lezen.

De middelen

Voor het urgente nieuws en korte artikelen verwijzen we nu naar de volledig nieuwe website. Deze site werkt heerlijk op smartphones of tablets, handig voor de reizende studenten. Daarnaast komt het blad nu in plaats van iedere twee weken nog maar 1 keer in de maand uit. Hierdoor ontstaat er meer tijd voor diepte-interviews en verdiepende artikelen. Deze maken dat het blad nu meer en beter gelezen wordt. De displays waarin het blad aangeboden wordt aan de studenten hebben we ook onder handen genomen. Deze zijn in plaats van naturel houtkleurig nu fel groen met een spiegel. Sense Spiegelt! Last, but not least voorzien we welke maand het magazine van een opmaak die helemaal past binnen de huisstijl.


Sense Magazine 01

Sense Magazine 01




Sense Magazine 02

Sense Magazine 02




Sense Magazine 03

Sense Magazine 03




Sense Magazine 04

Sense Magazine 04




Sense Magazine 05

Sense Magazine 05




Sense website

De website van Sense




Meer informatie?