sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Pennock & Postema



“We hebben een goed verhaal, dat zit in ons hoofd. Maar dat is leuk voor onszelf. Iemand anders snapt dit waarschijnlijk niet. Daarom willen we hulp om het verhaal helder te maken, en om het naar buiten toe te brengen”.

De klant

De naam doet anders vermoeden, maar Pennock & Postema zijn niet twee maar vier gedreven gasten die een bureau in gedragsverandering hebben opgericht. Mensen worden hun leven lang op allerlei manieren gestuurd door hun omgeving. Dit beïnvloedt hun denken en gedrag. Helaas lokt de omgeving lang niet altijd gezond of gewenst gedrag uit. Daar willen zij verandering in brengen. Dat doen we door de omgeving zo in te richten dat de gezonde of gewenste optie voor mensen de default wordt. Denk aan gezonder eten in de kantine of medewerkers meer laten bewegen. Ze ‘kantelen’ het gedrag van mensen.

De vraag

Hoe vertellen we ons verhaal helder naar de buitenwereld? En hoe ziet dat er dan uit?

De oplossing

Na enkele inspirerende interviews hebben we en Brandpassport gemaakt. Missie, visie, kernwaarden en merkbelofte hebben we helder gemaakt. En we hebben een kernpersonage gemaakt: Sven. Alles wat we vervolgens besluiten of maken moet in lijn zijn met het karakter van Sven.


pennockpostemalogo

Het logo

Het logo is opgebouwd uit een grid. Het ‘kantelen’ waar P & P zoveel mee doet, komt mooi naar voren in het gedraaide vakje. Dit illustreert precies het veranderproces dat ze voor elkaar krijgen met hun werk.


website Pennock en postema

De website van Pennock & Postema



De middelen

Brandbook
Huisstijl
Website
Visitekaartjes
Het online Social Nudging spel


pennock-bcard-example


Meer informatie?