sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Bonar Yarns



americanfootball-bonaryarns

Kijk maar eens naar dit beeld en bedenk dan eens dat elke grasspriet ooit op een rol zat.


We kennen het allemaal, enorme sportevenementen met stadions vol mensen. Deze evenement worden gedragen door heel veel factoren. Merken als Nike die hun product optimaliseren om nog beter een bal te kunnen raken, spelers die 7 dagen in de week trainen om nog beter te presteren etc.

Net als Nike is Bonar Yarns ook specialist. Bonar Yarns is gespecialiseerd in het maken van de garen voor kunststof grasmatten. Een klein onderdeel van het gehele sport spektakel maar wel een zeer belangrijke.

Mike nam een bezoekje in de fabriek in Dundee om het process van dichterbij te bekijken.

We deden een bezoek in de fabriek in Dundee om het process van dichterbij te bekijken.

De fabriek

Een bezoek aan de fabriek in Dundee Schotland waar het bedrijf als sinds 1873 zit (toen als weverij) maakte snel duidelijk hoe serieus de mensen bij Bonar Yarns omgaan met hun product. Toewijding, focus en altijd met de drive om een nog beter en verfijnder product te maken.
TakeTwo bezocht de fabriek van Bonar Yarns in Dundee Schotland waar we verbaasd waren hoe streng deze mensen over de kwaliteit waken van zo’n klein onderdeel. Uiteraard moest deze perfectie volledig terugkomen in alle uitingen van Bonar aan de buitenwereld.

Greatness is in the detail

Net als Nike is Bonar Yarns ook specialist. Bonar Yarns is gespecialiseerd in het maken van de garen voor kunststof grasmatten. Een klein onderdeel van het gehele sport spektakel maar wel een zeer belangrijke. Greatness is in the detail, en die detail is absoluut groot goed van Bonar Yarns.


Visuele identiteit

Een visuele identiteit die al zoveel jaren meegaat ineens drastisch omgooien is niet altijd de slimste keuze samen met Bonar Yarns. We hebben daarom in het geval van Bonar Yarns gekozen voor een flinke restyling waarin de herkenbare elementen behouden bleven maar juist de elementen erom die je gevoel prikkelen en de toon zetten stevig aan te pakken. We wilde niet langer vanuit de fabriek blijven denken maar juist naar de omgeving waar de garens van Bonar Yarns uiteindelijk terechtkomen.

bonar-yarns-visuele-identiteit

Dat de strapline voor Bonar Yarns gebaseerd is op hun manier van werken is wellicht overbodige informatie.

bonar-yarns-visuele-identiteit

Dit is het hoofdbeeld van het eerste jaar. Elke garen die we hier zien zal later een enkele grasspriet worden.

bonar-yarns-brochure

Even flink puzzelen. 8 brochures met taalverschil tussen de Europese en de Amerikaanse markt. En dan is bijvoorbeeld ‘hockey’ niet dezelfde sport.

bonar-yarns-brochure

Een nieuwe responsive site met aandacht voor alle soorten sport.

bonar-yarns-brochure

Een nieuwe responsive site met aandacht voor alle soorten sport.

Meer informatie?