sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

← Nieuwsoverzicht

It’s so easy when you know the rules…


Freddie Mercury zei het al in het nummer “Play the game”. Wanneer je de regels kent is het spel een stuk gemakkelijker. Geen zorgen, we zijn niet opeens veranderd in een stel brave goedzakken die zich netjes aan de regels houden. Maar voordat we (zoals je misschien van ons gewend bent) de regels kunnen gaan breken, moeten we ze wel eerst kennen. Zo spelen we ook veel met de regels van zoekmachines als Google. Waarom dat relevant is voor jou en je merk? Dat lees je hieronder.


Wiskunde op the School of Rock

Fan worden van een merk doe je niet op basis van cijfers. We zijn geen robots en denken niet in nulletjes en eentjes. Fan worden doe je op basis van een onderbuikgevoel. Toch kun je de nulletjes en eentjes wel gebruiken om jouw verhaal te vertellen aan de juiste doelgroep. Als ondernemer ben je namelijk een naald in een hooiberg. Zou het niet handig zijn om te weten hoeveel mensen er zoeken tussen het hooi? Of nog belangrijker, hoeveel mensen jouw naald vinden?


Zoek de naald

Dat van die naald in een hooiberg? Dat geldt natuurlijk ook voor je klanten. Een specialist die handgemaakte basgitaren verkoopt, heeft natuurlijk niet zoveel aan een website-bezoekje van iemand die een reis naar Indonesië wil boeken. Zijn doelgroep zal voor het grootste gedeelte bestaan uit muzikanten. En dan zoekt hij waarschijnlijk niet de drummers en triangel-spelers. Hij zoekt bassisten. En dan niet zomaar bassisten. Een beginner zal namelijk niet snel een handgemaakte basgitaar kopen. Zo zie je dat zijn doelgroep toch steeds meer op een naald gaat lijken. Dus hoe zorg je ervoor dat die specifieke klant jouw merk en jouw website gaat vinden?

Don’t worry, Google’s got your back!

Zoekmachines zijn slim. Zij zoeken voor iedere gebruiker de content die zo relevant mogelijk is voor hun zoektermen. Iemand die zoekt op een hondensalon zal daarom niet snel een schildersbedrijf vinden. Wil je dus gevonden worden door jouw doelgroep? Dan is het verstandig om je website zo relevant mogelijk voor ze te maken. Voor onze basgitaarspecialist zou dat kunnen betekenen dat hij een pagina maakt met advies over de voordelen van verschillende houtsoorten bij het bouwen van een basgitaar. Of bijvoorbeeld een pagina met advies over welke snaren goed passen bij een rock-sound. Hij zou zelfs bladmuziek van bas-partijen online kunnen zetten voor gevorderde bassisten. Hoewel het niet direct gerelateerd is aan het verkopen van basgitaren, is het toch een manier om zijn doelgroep naar zijn site te krijgen. Kopen ze dan meteen een basgitaar? Nee, waarschijnlijk niet. Maar het is wel een kans om jouw verhaal te vertellen aan precies degene die het zou moeten horen. En dat is hoe je begint met het maken van een fan.

Hoe zit het dan met die cijfers en regels?

Of je website relevant is en goed gevonden wordt door de juiste mensen kunnen we meten. Iedere bezoeker laat een spoor na van data, nulletjes en eentjes. Met deze data kunnen we zien hoe mensen op een site zijn gekomen, hoe lang ze zijn gebleven, en wat ze allemaal gedaan hebben. We optimaliseren je website door gebruik te maken van deze gegevens.

Zo is er bijvoorbeeld een statistiek genaamd “bouncepercentage”. Dit laat zien welk percentage van de bezoekers de website weer heeft verlaten. Wanneer je op je homepage een bouncepercentage ziet van bijvoorbeeld 80% is er misschien iets mis. Bezoekers klikken dan niet door naar een contactpagina, of schrijven zich niet in voor een nieuwsbrief. Daar start bij TakeTwo het spelletje waar meneer Mercury het over had. Wat kunnen we veranderen om ervoor te zorgen dat bezoekers toch gaan doen wat jij wil dat ze doen? Of misschien nog beter, wat kunnen we leren van hun gedrag en hoe spelen we daarop in? Dit natuurlijk allemaal zonder afbreuk te doen aan jouw verhaal en de huisstijl. Soms breken we daarom de regels, maar winnen we toch het spel.


Meer informatie?


TakeTwo Jaap


← Nieuwsoverzicht