sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Een brandbook als basis voor jouw merk, en jouw voordeel ervan.

brandbook

Het brandbook van TakeTwo zelf.

Jouw bedrijf als merk en hoe wij daarin helpen

Wij helpen jou met jouw merk doormiddel van een brandbook. TakeTwo is een branding agency. Dat betekent dat wij ons bezig houden met merken. Misschien binnenkort wel met jouw merk. Bij een merk komt heel veel kijken. Je kan denken aan een logo of beeldmerk, maar ook een tone of voice, de manier waarop je spreekt en schrijft, of het interieur van je winkel of pand.

Een merk is een levend wezen, het product van duizend kleine gebaren.

Michael Eisner, Ex CEO, The Walt Disney Company

Wat is een Brandbook

Al deze elementen kenmerken jou tot wie je bent. Wie jouw merk is. De meeste ondernemers hebben daar vaak best een beeld van in hun hoofd. Wij maken dit beeld tastbaar. Dat maakt het eenvoudiger om jouw visie te vertalen naar iedereen binnen jouw bedrijf. Zij uiten zich namelijk namens jouw merk. Het tastbaar maken van jouw visie doen wij doormiddel van een brandbook. Hierin staat één uniform verhaal vanuit jouw visie beschreven. Wij noemen dat merkidentiteit.
Die merkidentiteit is waar wij naar op zoek gaan. We doen dat voornamelijk door veel met jou, maar ook met je medewerkers te praten. Wij kunnen namelijk niet jouw verhaal bedenken.


Om jouw verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen kijken we samen welke onderdelen van belang zijn voor jouw merk. Een onderdeel kan bijvoorbeeld beschrijven waar een merk voor staat of wat het merk belangrijk vindt. Het merk wordt dan een persoon, die een karakter, stijl, kernwaarden en nog veel meer heeft. Dat karakter trekt vervolgens klanten aan die zich kunnen vinden in jouw verhaal, of merkpersonage. We schreven daar een tijdje geleden al een artikel over.

Als jouw merk geen bedrijf zou zijn maar een persoon, wat voor een auto zou hij/zij dan rijden?

Naast het brandbook ontwikkelen we ook brand passports, dit zijn compacte versies van een al bestaand brandbook of een verkort en compacter traject. Uiteraard wel met dezelfde gedachte.

 

Jouw voordeel van een brandbook

Wanneer je weet wie je bent, en hoe jij je gedraagt als merk, kun je duidelijk gaan communiceren met jouw doelgroep. Wanneer je als merk in de toekomst iets nieuws ontwikkelt, kan je weer het brandbook erbij pakken. De identiteit blijft dan hetzelfde en wordt weer toegepast op de juiste manier. Het is een mooie houvast voor alles wat het merk naar buiten brengt. Een interne brief of een extern bericht.

Britt de Graaf van Be The Language schreef een stuk over haar ervaring van zo’n merktraject.

of wij zelf ook een brandbook hebben?

Natuurlijk hebben we die. Dit is de meest uitgebreide versie die er is. Wanneer iemand een impressie wil van wat een brandbook is, dan is dit een uitstekend voorbeeld. Mocht je geïnteresseerd zijn en zelf een brandbook willen. Neem dan gerust contact met ons op.


Meer informatie?


TakeTwo Jaap