sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Logo ontwerp

Een Logo ontwerp is het boegbeeld van een merk. Een icoon dat steeds terug komt. Dit kan een beeldmerk zijn, maar ook een woordmerk.

Een logo ontwerp laten maken kan eigenlijk pas wanneer je duidelijk in kaart hebt gebracht wat je merkidentiteit is. Bij het vinden van jouw merkidentiteit en jouw perfecte huisstijl willen we je dan ook graag helpen.

Het verschil tussen beeldmerken, woordmerken en avatars

Een logo is vaak de combinatie van een beeldmerk en een woordmerk. Een beeldmerk is zoals het woord het al doet vermoeden een beeldende weergave van je merk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de swoosh van Nike. Het woordmerk van Nike zijn de schuine kapitale letters. De combinatie van de swoosh en de letters noemen we het logo. Beide zijn herkenbaar en te gebruiken als afzender van het merk. Het is handig om zowel een woordmerk als een beeldmerk te hebben voor verschillende uitingen.

Een relatief nieuwe vorm van een beeldmerk is een avatar. Dit gebruiken we bijvoorbeeld veel op onze sociale media. Hieronder zie je hoe wij deze variaties toepaste voor het merk De Meesterproef.


logo-meesterproef-nijmegen

Dynamische logo ontwerp

Vroeger was het gebruikelijk om één logo te hebben en daar door de jaren heen zo min mogelijk aan te veranderen. Dat was ook logisch want het logo werd bijvoorbeeld op één verpakking gedrukt, of een keer in de krant. Tegenwoordig kan een logo op veel meer manieren worden toegepast. Denk bijvoorbeeld eens aan alle verschillende soorten media die er zijn. Het kan zijn dat een logo op social media pagina’s heel anders tot hun recht komen dan op een verpakking. Daarom is het gebruik van een dynamisch logo een goede oplossing. Dit is een logo dat niet één statisch beeld is, maar wel één duidelijk concept heeft.


{Afbeelding Pin Oak}

Meer informatie?


TakeTwo Jaap