sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Huisstijl ontwerp

Goed huisstijl ontwerp volgens TakeTwo

In essentie is een huisstijl een gecondenseerde en grafische weergave van de identiteit van een organisatie. Om een goede huisstijl te kunnen vormgeven is het dus zaak naar de kern van de organisatie te zoeken en deze impliciet en op een abstracte manier over te brengen.

Het gaat dus niet alleen om een ‘mooi plaatje’; het gaat om de essentie van het bedrijf. Het gaat om het verhaal van het bedrijf. Het gaat om de cultuur van het bedrijf. Een goede huisstijl weet de juiste toon te raken, de juiste doelgroep aan te spreken en zich op een authentieke wijze te onderscheiden binnen het marktsegment.

Hoe kom je tot een goede huisstijl?

Dit kan alleen maar door diep in de organisatie te kruipen en haar van binnen en buiten te leren kennen. Daarvoor spreekt TakeTwo mensen binnen het bedrijf. Er worden interviews afgenomen en er wordt deskresearch gedaan naar de markt. Wat is de visie van het bedrijf? Wie zijn de stakeholders? Wie zijn de mensen die het bedrijf maken tot wat het is? Wie is de concurrent en hoe profileren zij zichzelf? Het vangen en registreren van deze interne waarden en externe factoren is essentieel voor het vervaardigen van een goede huisstijl. Dit vatten we samen in een huisstijlhandboek.

Hoe en wanneer pas je de huisstijl toe?

Het enige antwoord is altijd en overal wanneer de organisatie communiceert. Hoewel dit in de praktijk vrijwel nooit haalbaar is zou het voor iedere organisatie wel een streven moeten zijn. Het gaat namelijk niet alleen om wát je communiceert, maar ook hóe je communiceert. Je doelgroep koppelt namelijk (bewust en onbewust) waarden aan je uitingen, en vormt een beeld over de organisatie met elke boodschap die hij ontvangt. Dit betekent dat de organisatie hier per definitie de controle over heeft. Een goed gedocumenteerde en correct toegepaste huisstijl kan hierbij het verschil maken.

Meer informatie?


TakeTwo Jaap