sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Fotografie

Fotografie zegt meer dan 1000 woorden

We kennen de uitspraak maar is het ook echt zo? Fotografie en beeld is een geweldig middel om een informatie over te brengen. Waar woorden inhoudelijk een verhaal vertellen gebruiken we beeld veelal om rondom deze woorden de juiste sfeer te creëren waarbinnen we de inhoud een context kunnen begrijpen of beter beleven. Het juiste gevoel kun je door goed gebruik van fotografie al krijgen voordat je ook maar een letter hebt gelezen. Ze zeggen dus niet zozeer meer over het verhaal. Ze vertellen een ander deel van het verhaal.

Herkomst

Een van de oprichters van TakeTwo heeft jarenlang gewerkt als popfotograaf “ik was altijd opzoek om de emotie van de muzikant vast te leggen, precies die kleine beweging of houding die hem of haar typeert. Het vastleggen van de omgeving waarbinnen ze dit doen was minder interessant voor mij. Het beeld moest het gevoel van de muzikant overbrengen het verslag van waar de band speelde of het feit dat de gitarist niet alles even zuiver speelde vond ik iets voor in het verslag wat erbij geschreven werd in het magazine.” Mike Nicolaassen

Echte fotografie

Mike noemde het ooit “a slice of life” precies dat ene momentje dat je het juiste gevoel geeft over een merk of organisatie. Fotografie moet in alle gevallen echt zijn, echte mensen, echte verhalen. Dat is de redenen dat je bij ons zelden tot nooit stock materiaal aan zult treffen. Los van het feit dat deze beelden nooit het echte gevoel over zullen brengen worden communicatiemiddelen door het frequente gebruik van stockfotografie vaak inwisselbaar, wat de authenticiteit en het onderscheidend vermogen niet ten goede komt.


Meer informatie?


TakeTwo Jaap