sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Merkidentiteit maak je niet; dat is wie je bent.

Of je het nu wil of niet, iedereen (en dus ook elke organisatie) heeft een identiteit. Deze is per definitie uniek, en omvat wie je bent en alles wat je doet. Het is aan TakeTwo de schone taak deze identiteit bloot te leggen en te vertalen richting stakeholders. Want zonder dat je weet wie je bent, weet je ook niet hoe je je moet uiten.

Hoe komt TakeTwo tot die identiteit?

Iedere organisatie heeft unieke (en vaak inspirerende) verhalen die de moeite van het vertellen waard zijn. TakeTwo achterhaalt deze verhalen door in gesprek te gaan met de mensen achter en in de organisatie. Niet alleen door middel van diepte interviews met de eigenaar of marketing directeur, maar ook juist met de ‘mensen op de vloer’. De secretaresse heeft namelijk vaak een uitstekend (en realistisch) gevoel van de bedrijfscultuur, welke een belangrijk onderdeel is van de identiteit van een organisatie.

Het inzetten van de identiteit in de communicatiemiddelen

Na het formuleren en terugkoppelen van de identiteit naar de opdrachtgever (met moodboards, tone of voice, corporate story, etc.) wordt samen met de uitgezette (communicatie-) strategie als uitgangspunt het merk vorm gegeven. Door vervolgens dit merk als basis van alle communicatiemiddelen te nemen en deze consequent uit te dragen zal het imago van het bedrijf uiteindelijk dichter bij de ware identiteit komen te staan. Dit zorgt uiteindelijk voor een meer geloofwaardige organisatie en een realistischer verwachtingspatroon van het bedrijf richting de stakeholders. Bij het vervaardigen van de communicatiemiddelen wordt intussen ook rekening gehouden met de huidige trends op het gebied van techniek, grafisch ontwerp en communicatie.

Merkbelofte

Bij een helder merk hoort ook een merkbelofte. Wat beloof jij als merk aan de wereld? Wanneer je deze belofte duidelijk maakt kun je vervolgens bij elke stap die je als merk maakt controleren of deze wel bijdraagt aan de belofte. Hierdoor blijft er focus binnen jouw bedrijf en kun je onderbouwen waarom je doet wat je doet.

Merkidentiteit

Hoe ziet jouw website er uit? Hoe praat je met een klant? Heb je een zakelijke huisstijl, of juist een speelse? Deze vragen kun je eigenlijk pas beantwoorden nadat je weet wie je bent als merk. Dit noemen wij een merkidentiteit. Sterker nog, wanneer een merkidentiteit helder is zijn bovenstaande vragen overbodig geworden. Wanneer je precies weet wie je bent, weet je ook wat bij je past. Dan weet je hoe jouw website er uit ziet, hoe je visitekaartje er uit komt te zien, en zelfs welke muziek er gedraaid wordt op kantoor.

Het ontwikkelen van een merkidentiteit

Doormiddel van interviews met jou en je collega’s komen we achter hét verhaal van je merk. Dit verhaal wordt uitgewerkt in een brandbook of een brand passport. Dit is een fysiek of digitaal document waarin jouw merk identiteit duidelijk wordt uitgelegd. Dit document kan gebruikt worden om het merk intern te communiceren, of om aan andere partijen duidelijk te maken wie je bent als merk. Zo kan een drukkerij je gemakkelijk helpen met het uitkiezen van de juiste papiersoort voor je visitekaartje bijvoorbeeld. Daar helpen wij je ook graag bij natuurlijk.

Het inzetten van de identiteit bij communicatiemiddelen

Na het formuleren en terugkoppelen van de identiteit naar de opdrachtgever (met moodboards, tone of voice, corporate story, etc.) wordt samen met de uitgezette (communicatie-) strategie als uitgangspunt het merk vorm gegeven. Door vervolgens dit merk als basis van alle communicatiemiddelen te nemen en deze consequent uit te dragen zal het imago van het bedrijf uiteindelijk dichter bij de ware identiteit komen te staan. Dit zorgt uiteindelijk voor een meer geloofwaardige organisatie en een realistischer verwachtingspartoon van het bedrijf richting de stakeholders. Bij het vervaardigen van de communicatiemiddelen wordt intussen ook rekening gehouden met de huidige trends op het gebied van techniek, vormgeving en communicatie. Meer weten over het ontwikkelen van een merkstrategie?


Meer informatie?


TakeTwo Jaap