sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Brand passport als identiteitsbewijs

Je identiteitsbewijs is een korte beschrijving van jezelf. Een identiteitsbewijs om te zien of jij wel bent wie je zegt dat je bent. Dit geldt ook voor het brand passport. Een korte beschrijving over wie jouw merk echt is.

Een brand passport is de kleine versie van het brandbook. In het brandbook staat uitgebreid beschreven wie het merk is. Een brand passport pakt de highlights die belangrijk zijn voor het merk. Hierbij kun je denken aan de missie en de visie, maar ook hoe je communiceert. Net zoals in je paspoort een paar belangrijke gegevens staan. Er staat niet in wat je favoriete muziek is, maar wel hoe je eruit ziet. De kern van wat het merk maakt tot wat het is. Dit kan gebruikt worden om de visie intern te communiceren. Met dit document kan je ook aan de slag met de visuele identiteit.

brand-passport-nijmegen

Het brand passport van TakeTwo

Hoe maken we een brand passport?

Het maken van een passport doen we niet alleen. Dat doen we samen met jou. Gedurende een interview komen we er achter wat jouw verhaal is. Het is namelijk van belang dat wij dit verhaal zo helder mogelijk krijgen. Pas dan kunnen we na gaan denken hoe we dit vertalen naar een visuele identiteit. Gedurende dit interview zullen we niet alleen vragen wat je doet. We zullen ook vragen waarom je doet wat je doet.


Meer informatie?


TakeTwo Jaap