sluit ×

TakeTwo is een modern reclamebureau uit Nijmegen. Ons team bestaat uit communicatie experts, grafisch vormgevers, tekstschrijvers, webontwikkelaars, een popfotograaf en superhelden.

RECLAMEBUREAU

Reclamebureau TakeTwo combineert communicatie, creatie en webontwikkeling om onderscheidende concepten te bedenken en uit te voeren voor onze klanten. Een onderdeel van onze eigen promotiemix is een hoge positie in (de organische zoekresultaten van) Google op het woord 'communicatiebureau'. Om dit te bewerkstelligen moeten wij van Google een aantal keer het woord reclame bureau in onze teksten verwerken. Bij dezen: reclamebureau.

Communicatie anno 2015

De gemiddelde mediaconsument ontvangt dagelijks ongeveer vijfduizend commerciële boodschappen. Prettig voor het communicatiebureau, want deze boodschappen moeten allemaal worden bedacht, vormgegeven, en uitgevoerd. Op de lange termijn goed voor niemand, want samen dwingen we ontvangers hun 'informatiefilters' steeds strenger in te stellen. Zo wordt (massa) communicatie steeds minder effectief en moet het reclamebureau namens de organisatie steeds meer -en harder- schreeuwen om de aandacht van het publiek. Je zou zo maar kunnen spreken van een neerwaartse spiraal.

Modern reclamebureau

Onderscheidende boodschappen brengen aan ontvangers die er op zitten te wachten. Dat is de missie van het hedendaags reclamebureau (vinden wij). Wij zoeken naar verwachtingspatronen en branchespecifieke kaders met als doel deze vervolgens te doorbreken, op basis van de authenticiteit van een organisatie of merk. Dit is niet alleen erg leuk om te doen, maar ook een aanpak die garant staat voor betere resultaten.

Branding Agency

Wat is dan een branding agency?

Een branding agency is een type communicatiebureau. Het specialiseert zich in het creëren en lanceren van merken, net als het re-branden of herpositioneren. Branding agencies ontwerpen, plannen en begeleiden merkstrategieën, onafhankelijk van hun klant. Een branding agency kan zich ook bezighouden met het ontwerpen van middelen voor een campagne.

Een branding agency is niet hetzelfde als een marketingbureau. Branding is het proces waarin definities en merkbeleving ontwikkeld worden; denk hierbij aan naamgeving, identiteit, zendend imago, merkstructuur, boodschap, sfeer en gevoel. De merkboodschap en merkbeleving wordt daarna overgedragen aan een marketingbureau dat zich verantwoordelijk zal houden voor het verspreiden van de merkboodschap.

Net zoals bij reclamebureaus komen de klanten van een branding agency uit allerlei verschillende sectoren zoals bedrijven en organisaties, non-profit organisaties, en overheden. Branding agencies worden veelal ingehuurd om een merkstrategie te bedenken of, meer voor de hand liggend, een “merkidentiteit” te ontwikkelen. Deze identiteit zal vervolgens omgezet worden naar een campagne. Dit hoort weer meer thuis bij het werk van een marketingbureau.

Branding agencies ontwerpen materialen die de identiteit van de organisatie kunnen communiceren naar hun klanten, het onderscheidend vermogen zichtbaar maken en de unieke kernwaarden van een bedrijf in beeld brengen.

Meer informatie?


TakeTwo Jaap